reklama

objednajte, zaplaťte, schudnite, ale iba možno.

Hovorí sa, že šikovným patrí svet. Proti tomuto tvrdeniu nič nemám, kým však nejde o rafinované podvody. Dnes sa s vami podelím o pár skúseností, ktoré mi dokázali, že byť ostražitý sa vždy vyplatí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)


Kombinácia nudy a zvedavosti vás často krát privedie na zaujímavé myšlienky. Od myšlienky je už len krok k uskutočneniu. Zo všetkých strán na vás útočia reklamy o ideálnej postave, o zaručených receptoch na chudnutie, o neskutočných výsledkoch pri liečbe obezity. Nepatrím do skupiny ľudí, ktorí by museli obezitu riešiť lekársky, no v poslednom čase som trochu pribrala a zaujímala som sa aké sú možnosti pri úprave telesnej hmotnosti. Nie, nie, nemám anorektické chúťky, ani náhodou, len ma zaujímalo, či neexistujú vhodné cviky, či techniky ako nejaké to kilo zhodiť.
V takomto prípade je vám najbližší internet. A tak som hľadala a čítala a zamotávala som sa do rôznych osvedčených receptov. Stránok o predaji najrôznejších prípravkov, redukčných diét, či tabletiek na chudnutie je nepreberné množstvo. Neplánovala som sa napchávať liekmi. Zarážalo ma však, aké veľké peniaze si firmy zinkasujú za takéto ponuky. Zaujala ma jedna konkrétna. Sľubovala mi efektívne výsledky, s minimálnou náročnosťou. Stačí len vyplniť dotazník, kde uvediem koľko vážim a koľko by som chcela zhodiť a bude ma kontaktovať obchodný predajca.
Celé mi to bolo divné, stránka vyzerala celkom seriózne s návodmi a receptami ako zdravo schudnúť. No predsa to malo jeden háčik. Nikde nebol žiaden cenník ani názov firmy. Tak som čakala na telefonát.
Netrvalo dlho a predajca sa ozval. Pol hodiny mi popisoval produkty, ktoré mi zaručene mali pomôcť. Taká Formula, hentaká formula, lacnejšia, drahšia. Okolo mojej hlavy lietali cifry v eurách, ako by som s výdajom sto či dvesto či tristo euro mala mať nejaký problém, veď to je „maličkosť“.
Predajca bol výborne vyškolený a psychologická manipulácia vôbec nechýbala. Opisoval mi fantastické výsledky klientov, že nemali ani jedného nespokojného. Stále mi však do tejto skladačky niečo chýbalo. Možno by ma aj bol presvedčil, vytiahol na mňa totiž zbraň najťažšieho kalibru, že dané produkty testovali i lekári ocenení Nobelovou cenou za medicínu. S neurčitým prísľubom som si nechala poslať faktúru na najlacnejší produkt, ale v duchu som bola rozhodnutá, že sa na celú vec pozriem bližšie.
Niekoľko krát pán predajca spomenul inštruktážne video, kde lekárka popisuje svoje skúsenosti s danými produktmi. Otvorila som teda stránku a začala som počúvať. Krásny obal, no prehnité vnútro. Po zmienke firmy Herbalife som stránku s videom zavrela a vrhla som sa na diskusie. Majú asi veľmi dobre platených ľudí, ktorí sa starajú o nepoškvrnenosť tohto podvodu. Všetky stránky s negatívnymi ohlasmi na túto firmu boli zmazané, alebo nefunkčné. Pred pár rokmi som na Herbalife narazila. Mnohí z vás asi tušia. Zárobok s domu, predaj ich výrobkov, pyramídové hry. Po rokoch sa ku mne dostala táto firma opäť a to s produktmi na zaručené chudnutie. Pán predajca mi nepovedal o akú firmu ide. Keby spomenul Herbalife, zložím mu hneď. Takto som sa dozvedela portfólio produktov a prinútilo ma to trošku hľadať informácie. Kdesi som čítala, že sa o produktoch nesmie písať na internete priamo ani o cenových ponukách. Už to mi bolo zvláštne. Ak je predsa produkt dobrý, firma si ho na stránke rada spropaguje. Prečo teda tieto produkty predávajú rôzni predajcovia? Odpoveď je jasná. Asi niečo nebude v poriadku.
Využila som nárok zrušiť danú faktúru a nič som nezaplatila. Potvrdilo sa mi, že nie všetko čo na prvý pohľad vyzerá dobre dobrým aj je. Každodenne sa stretávame s najrôznejšími podvodmi či správami v novinách ako ľudia prichádzajú o peniaze. Chcem týmto článkom upozorniť na skutočnosť, aby si ľudia skôr, než začnú nakupovať zistili dôveryhodnosť zdroja a certifikát daného obchodu.
Nakupovať len po telefóne bez možnosti overiť si zdroj je viac než podozrivé. Ponaučenie plynie i pre mňa. Ak chcem so sebou niečo robiť, musím si nájsť odborníka a nehľadať informácie v pochybných zdrojoch sľubujúcich zaručený efekt na internete. Som na trvalo vyliečená z hľadania. Ak dnes natrafím na články, či spamy o chudnutí, robia sa mi mašličky za ušami.

Andrea Soukupová

Andrea Soukupová

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študentkarada čítammám rada hudbu, knihy, filmy a čaj.všetko vo veľkom. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu