niečo o Crasch autách.

Autor: Andrea Soukupová | 19.4.2012 o 10:19 | (upravené 19.4.2012 o 11:38) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  21x

Na tejto planéte je nespočetný počet automobilov, sú v podstate všade, všade okolo nás. Niektoré sa dokážu popasovať s najrôznejšou trasou, cestami, terénom...Predstavte si, že sú aj autá, ktoré keby vo vesmíre existovala gravitácia, boli by schopné bez poškodenia kľučkovať na povrchu planéty Mars. Ale napadlo vás niekedy, čo tieto autá musia podstúpiť pre to, aby to dokázali?

Nejaká taká kratšia história...  Crach testy tu niesú od pradávna, v podstate sa s tým eštelen začalo, datuje sa do 90. rokov. Dovtedy sa automobil vyrábal len za účelom presúvať obyvateľov z miesta na miesto, nie na to, aby ich ochraňoval. Najznámenjšia organizácia, ktorá sa venujem Crash testom, je Euro NCAP, ktoré stanovilo podmienky, ktoré ak nespĺňate, auto predávať jednoducho nemôžte. Podmienky a požiadavky auta sa zvyšujú a upravujú podľa toho, o aký tip auta ide. Určite nepatrí kabriolet bez strechy do radu bezpečných áut, a crash test by nedopadol dobre. Zaujímavým klamstvom, inak povedané mýtom je to, že malé autá veľa nevydržia. Podľa mňa to nieje celkom tak. Prípad, kedy proti sebe pustili Audi Q7 a Fiat 500 hovorí za všetko. Tí z vás čo by si v prípade kolízie vybrali sedieť v Audi by mali smolu, ťažké SUV sa roztrieskalo omnoho horšie ako malý Fiat.

Pre bližšie info o požiadavkach alebo video:

 

www.automoto.sk/clanok/184723/testy-euro-ncap-ktore-auta-su-najbezpecnejsie

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

DOMOV

Fraška a boj s SNS či Kotlebom, analytici hodnotia snem Smeru

Snem veľa prekvapení podľa analytikov nepriniesol.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?